duminică, 16 ianuarie 2011

Mămăliga, hailendăr de România

Mi se făcuse foame peste noapte. Foamea nocturnă este cea mai nenorocită foame. Nu-ţi poţi găsi liniştea până când stomacul nu-ţi este bine burduşit. Eu, unul, parcă sunt vârcolac. Da, ştiu, teoretic, nu este sănătos să bagi în tine la trei dimineaţa, dar e decizia mea, aşa că alinierea la perete şi gura deschisă! 
Am făcut, deci, supraomenescul efort de a mă da jos din pat. Am căutat ceva bun şi care nu trebuia gătit, pentru că nu fac parte din categoria deranjaţilor psihic care gătesc la ora aia. Am fost mai uşurat ca după futai când am descoperit un zăcământ de mămăligă! Uscată, decolorată, cam tare, cam veche, dar comestibilă, mă aştepta numai pe mine, exista pentru a fi scoasă la lumină şi valorificată! Şi am început eu să gândesc, pentru că mâncarea mereu îţi dă idei. Mămăliga e bună şi după două zile, uscată, prăjită sau coaptă în cuptor. Mămăliga este mai eternă decât zeii. Când specia umană va da mult aşteptatul colţ, va lăsa în urmă tone de mămăligă pe care o vor consuma carcalacii de bucătărie. Vă jur, carcalacii de bucătărie dopaţi cu mămăligă uscată sunt viitorul! Ei vor crea noua tehnologie şi Noua Ordine Mondială, dacă nu cumva au început de acum. Obama are un borcan cu gândaci pe care-i îndoapă cu mămăligă şi care-l sfătuiesc ce să facă el cu America şi cu lumea. Iranul va fi atacat cu bombe nucleare pentru că un gândac va ordona asta!
Mămăliga are şi rădăcini îndepărtate în trecut, nu numai crăci îndepărtate în viitorul nostru entomologic (căutaţi în DEX). Dacii, când li se făcea foame de la fumat iarbă sau când voiau să aibă după ce trage o beţie, mâncau protomămăligă sau paleomămăligă. Diferenţa dintre paleomămăligă şi neomămăliga de astăzi este porumbul care, în timpurile acelea, era stropit cu căcat de vacă, nu cu jumătate din tabelul periodic. 
Nu vă lăsaţi, însă, induşi în eroare de pseudomămăligă! La categoria asta s-ar încadra mizeriile pe care le fac englezii, nemţii sau italienii. Poate semăna cu neomămăliga noastră, dar nu este tolerată de gândacii de bucătărie, nu este bună după două zile, nu merge cu brânză, usturoi, sarmale, friptură, cârnaţi şi, în principiu, orice, deci nu este valabilă. Dacă gândacii viitorului vor consuma mizeria aia, probabil că vor evolua în Homo Sapiens. Aşa am apărut şi noi, până la urmă. Dinozaurii făceau mămăligă de proastă calitate...
Nu mă întrebaţi ce m-a apucat să scriu despre mămăligă şi s-o pun la baza evoluţiei lumii vii. Ideea de bază e că mămăliga ne va supravieţui, va alimenta următoarele mari civilizaţii şi m-a scăpat pe mine de foamea de la trei dimineaţa. Acum pot, şi eu, să termin de citit terfeloagele de la preistorie generală, că mâine am examen. Nu-mi uraţi succes, dar care-mi face un oral după scris?

Epica - Our destiny

Un comentariu:

  1. Ai uitat, ca diferenta intre protomamaliga si neomamaliga, malaiul! Inventia aia infioratoare numita "malai grisat", care iti ucide papilele gustative si face sa se opreasca sarmaua-n gat.
    Ala de face mamaliga sa semene cu diareea de ieri si care-si continua germinatia pana la diareea de poimaine.

    RăspundețiȘtergere

Dacă raţiunea ta doarme mai adânc şi mai agitat, eliberează-i copilaşii...